Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „DOBRA KAWA”

 

Co to za dokument i dlaczego nie wygląda jak normalny regulamin?

 

Skoro oferujemy Ci Dobrą Kawę, to chcemy aby równie dobre były również wszystkie Twoje doświadczenia związane z dokonywaniem u nas zakupu. Za element takiego doświadczenia uważamy również sposób przedstawienia Ci informacji dotyczących Twoich praw i obowiązków oraz zasad, na których możesz dokonać u nas zakupu. Tak samo jak nie zaproponujemy Ci kawy z hipermarketu, tak też nie będziemy dawali Ci do przeczytania bloku tekstu podzielonego na paragrafy i napisanego niezrozumiałym językiem, dlatego dokument ten został stworzony w formie „pytań i odpowiedzi” (zamiast tradycyjnych „paragrafów), aby ułatwić Ci odnalezienie kluczowych informacji, a nasz prawnik okrasił go swoim specyficznym poczuciem humoru. Pamiętaj jednak, że choć żarty żartami, to pomimo „nieprawniczej” budowy i zrozumiałego języka, określa on jednak treść umowy jaką zawierasz dokonując zakupu w sklepie.

 

1.Kto prowadzi sklep? Z kim zawierasz umowę?

Choć dalej będę mówił o sobie w liczbie mnogiej (brzmi jakoś tak dostojniej), to sklep jest prowadzony przeze mnie, czyli Damiana Kozyrę. Prowadzę jednoosobową firmę KOZYRA BARTENDING DAMIAN KOZYRA, która wpisana jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej, a jej NIP to: 7742853322, a główne miejsce prowadzenia działalności to: Siecień 168, 09-413 Siecień.

To właśnie ja, jako sprzedający, będę drugą stroną umów, które zawierasz korzystając ze sklepu. Miło Cię poznać!

 

2.Jak możesz kontaktować się ze mną? Jak ja będę kontaktować się z Tobą?

Możesz kontaktować się z nami na następujące sposoby:

  • pod adresem mailowym: info@poprostudobrakawa.pl
  • pod adresem korespondencyjnym: ul. Mostowa 38/1, 87-100 Toruń

My z kolei będziemy komunikować się z Tobą mailowo, telefonicznie, przez korespondencję pocztową oraz przez formularze w naszym sklepie.

 

3. Kto może dokonać zakupu w naszym sklepie?

W naszym sklepie kupować mogą zarówno osoby indywidualne, osoby które prowadzą jednoosobowe firmy, a także osoby prawne i podobne podmioty które są zdolne do zawierania umów (czyli np. spółki czy też fundacje oraz, stowarzyszenia). W imieniu osób prawnych i podobnych podmiotów, muszą działać osoby, które zgodnie z prawem mają prawo do ich reprezentowania (członkowie zarządów lub wspólnicy – w zależności od rodzaju podmiotu) lub otrzymały stosowne upoważnienie w postaci pełnomocnictwa lub prokury.

Osoby niepełnoletnie powyżej 13 roku życia oraz częściowo ubezwłasnowolnione, muszą dysponować zgodą swojego opiekuna prawnego. Niestety osoby ubezwłasnowolnione całkowicie oraz niepełnoletnie, mające poniżej 13 lat, nie mogą samodzielnie dokonać zakupu.

 

4. Kto to jest konsument i co wiąże się z byciem konsumentem? Czy kupując „na firmę” jestem konsumentem?

Jeśli kupujesz naszą kawę, albo nabywasz inny produkt w sklepie, czy też zakładasz u nas konto jako osoba fizyczna i robisz to albo bez związku z działalnością gospodarczą, to zgodnie z prawem jesteś tzw. konsumentem, o oznacza, że przysługują Ci pewne przywileje, o których dalej będzie mowa w regulaminie.

Jeżeli dokonujesz zakupu jako osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność gospodarczą (tak, również wtedy, gdy robisz zakup „na firmę”), lecz nie dokonujesz zakupu jako „zawodowiec” (dla zobrazowania - takim „zawodowcem” jest osoba, która kupuje kawę, bo zajmuje się jej odsprzedażą, ale nie jest już nim osoba, która kupuje kawę do użytku „biurowego”), to będą Ci również przysługiwać uprawnienia konsumenta, przewidziane w tym regulaminie.

Podmioty inne niż osoby fizyczne, nigdy nie będą miały uprawnień konsumenckich.

 

5.Jakie wymagania techniczne musisz spełnić, aby korzystać ze sklepu? Czy jeśli na moim sprzęcie pójdzie Cyberpunk 2077, to Wasza strona też mi zadziała?

Na szczęście nasz sklep nie jest Cyberpunkiem 2077 i ma nieco mniejsze wymagania techniczne. Wystarczy posiadać urządzenie komputerowe (np. komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon) z dostępem do Internetu, wyposażone w przeglądarkę internetową z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies.

 

6. Jakie zagrożenia mogą towarzyszyć korzystaniu ze Sklepu? Jakie zabezpieczenia stosujemy? Co Ty możesz zrobić, aby zminimalizować ryzyko?

Korzystanie ze sklepu wiąże się ze specyficznymi zagrożeniami. Nie chodzi tutaj jednak o możliwość przedawkowania kofeiny, a zagrożenia natury informatycznej – takie jak próba podszycia się pod naszą stronę przez inne osoby i wyłudzenia w ten sposób od Ciebie danych lub pieniędzy lub próba bezprawnego przechwycenia komunikacji pomiędzy Tobą a naszym sklepem.

Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia tych zagrożeń, o których mowa wcześniej, stosuję różne zabezpieczenia, w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji pomiędzy Tobą a naszym sklepem (czyli uniemożliwia jej „odczytanie” przez innych użytkowników Internetu), a także pozwala Ci zweryfikować, czy strona na której jesteś, na pewno należy do nas.

Ty też możesz poczynić pewne kroki, które poprawią poziom Twojego bezpieczeństwa. Zawsze uważnie weryfikuj, czy na pewno znajdujesz się w na naszej stronie – sprawdź dokładnie, czy w adresie strony nie ma żadnych literówek oraz czy przy adresie jest symbol zielonej kłódki. Korzystaj ze sprzętu komputerowego zabezpieczonego programem antywirusowym i firewallem oraz unikaj korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci bezprzewodowych (więc jeśli siedzisz akurat w McDonald’s, to lepiej połączyć się z Internetem przez telefon, niż przez tamtejsze Wi-fi). Nigdy nie podawaj swoich danych logowania do konta w sklepie innym osobom.

 

7. Czego nie możesz robić korzystając ze sklepu? Z jakimi konsekwencjami możesz się liczyć, jeśli naruszysz te zakazy?

Korzystając ze sklepu oraz komunikując się ze nami, nie wolno Ci dostarczać treści bezprawnych, podejmować działań destabilizujących działanie sklepu oraz podawać nieprawdziwych danych osobowych. W przypadku naruszenia tych zakazów, możemy pozbawić Cię prawa do korzystania ze sklepu.

 

8. Co to jest konto? Jak je założyć i usunąć?

Konto to bezpłatna i opcjonalna (tj. niekonieczna do dokonywania zakupów) usługa, która każdemu kawowemu maniakowi ułatwi dokonywanie zakupów. Pozwala Ci ona zapamiętać adresy wysyłki (żeby nie wpisywać ich za każdym razem), a także pozwala na łatwy dostęp do historii zamówień, dokumentów rozliczeniowych i innych ustawień. Do konta logujesz się za pomocą indywidualnego loginu i hasła. Możesz też w każdej chwili z niego zrezygnować, dokonując stosownej dyspozycji w ustawieniach konta.

 

9. Jak dokonać zakupu w naszym sklepie?

Zakupu dokonujesz umieszczając wybrane produkty w „koszyku” (przycisk „do koszyka” znajdujący się na liście produktów lub na karcie produktu). Po dodaniu produktu do koszyka możesz wybrać inne produkty (klikając „kontynuuj zakupy”) lub też od razu przejść do finalizacji zamówienia klikając „zamawiam”. W przypadku, gdy nie wybrałeś/aś od razu po dodaniu produktu opcji finalizacji zamówienia, aby dokonać zakupu, przechodzisz do podsumowania zawartości koszyka (poprzez kliknięcie ikony „koszyka” zakupowego w prawym górnym rogu strony). Po weryfikacji, prawidłowości umieszczonych w „koszyku” produktów, klikasz „zamawiam” i podajesz swoje dane niezbędne do realizacji wysyłki (lub logujesz się do swojego konta, w którym dane te zostały zapamiętane), wybierasz sposób dostawy i metodę płatności oraz zatwierdzasz zakup. Po zatwierdzeniu zakupu, na maila otrzymasz jego potwierdzenie.

 

10. Jak i kiedy płacisz za zamówiony produkt?

Za zakupiony u nas towar musisz zapłacić w terminie 7 dni od dnia jego dokonania, pod rygorem możliwości jego anulowania. Płatności możesz dokonać za pomocą usługi błyskawicznych płatności pn. Płatności Shoper obsługiwanej przez Blue Media S.A. (ul. ul. Powstańców Warszawy 6, Sopot).

 

11. Jak i kiedy dostarczymy Ci zamówiony produkt?

Produkty zostaną Ci przesłane w terminie do 14 dni od chwili zapłaty (a zazwyczaj dużo szybciej – przecież wiemy, że bez kofeiny nie wytrzymasz długo), za pomocą wybranego przez Ciebie sposobu tj. przesyłki kurierskiej lub paczkomatu. Możesz też odebrać towar osobiście i wówczas nie ponosisz dodatkowych kosztów.

 

12. Jaka jest nasza odpowiedzialność za towar?

Dobra Kawa dla każdego znaczy co innego, ale w świetle prawa to znaczy „pozbawiona wad i zgodna z podanym opisem” – taki właśnie produkt mamy obowiązek Ci dostarczyć. Jeśli dostarczymy Ci produkt wadliwy, to masz możliwość skorzystania z tzw. rękojmi, która pozwala Ci żądać naprawy towaru. Jednak w związku z tym, że trudno wyobrazić sobie naprawienie kawy (nawet nie przychodzi nam do głowy pomysł, jakby miało to wyglądać), to musisz zadowolić się pozostałymi uprawnieniami – wymianą na towar niewadliwy, obniżeniem ceny lub wreszcie odstąpieniem od umowy (czyli rezygnacją z zakupu i żądaniem zwrotu pieniędzy).

 

13. Jak możesz złożyć reklamację?

Jeśli masz zastrzeżenia, co do funkcjonowania sklepu, co do naszych produktów lub czegokolwiek innego (choć uprzedzamy, że reklamacji dotyczących obsady parlamentu w naszym kraju owszem wysłuchamy i pocieszymy, lecz niespecjalnie jesteśmy w stanie w tym zakresie skutecznie pomóc) możesz złożyć reklamację – pisemnie lub e-mailowo, za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w pkt. 2. W reklamacji wskaż swoje dane osobowe, produkt, do którego masz zastrzeżenia oraz opis tych zastrzeżeń, a także opisz swoje żądanie w związku z reklamacją. Aby ułatwić nam pracę, a reklamacja dotyczy konkretnego zamówienia, prosimy także o wskazanie jego numeru– zarówno w reklamacji, jak i na przesyłce, w której odsyłasz towar (w przypadku fizycznych produktów). Pamiętaj, aby przed odesłaniem ew. wadliwego fizycznego produktu, wcześniej skontaktować się z nami– wówczas określimy, czy do rozpoznania reklamacji konieczne jest odesłanie produktu.

Twoją reklamację rozpoznamy i poinformujemy Cię o naszej decyzji, w terminie 14 dni od jej złożenia. Jeśli nie będziemy tego w stanie zrobić w tym terminie, poinformujemy Cię o tym, jakie są tego powody oraz wskażemy nowy termin rozpoznania reklamacji, nie dłuższy niż kolejne 14 dni.

 

14. Jak możesz zrezygnować z dokonanych zakupów? Kiedy nie możesz tego zrobić? Co wiąże się z odstąpieniem od umowy? Czy mogę zwrócić już otwarte opakowanie kawy?

Rezygnacja z zakupów, przy tak Dobrej Kawie? To byłoby dość dziwne, ale teoretycznie istnieje taka możliwość. Każdemu zdarza się czasami po prostu rozmyślić – ważne jednak, aby zrobić to przed otwarciem opakowania, ale o tym za chwilę.

Jako konsument, w terminie 14 dni od dnia otrzymania fizycznego produktu (albo pozostawienia go u innej osoby przez doręczyciela), masz prawo do rezygnacji z dokonanego zakupu bez podania przyczyn (w języku prawniczym jest to tzw. odstąpienie od umowy). Odstąpienie oznacza powrót do takiego stanu, jakbyś nigdy nie dokonał/a zakupu – my musimy zwrócić Ci wszelkie wpłacone pieniądze w ciągu 14 dni, a Ty w takim samym terminie musisz nam zwrócić otrzymany produkt. Mamy jednak możliwość, aby poczekać ze zwrotem pieniędzy do czasu odesłania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania.

Jak w praktyce dokonać rezygnacji? To proste! Wystarczy nas o niej poinformować pisemnie lub e-mailowo za pomocą danych kontaktowych, które znajdziesz w pkt. 2. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy nadanie oświadczenia przed jego upływem. Odstąpienie może Ci ułatwić specjalny formularz, który znajdziesz na końcu regulaminu, jednak nie musisz z niego korzystać. Prosimy Cię aby zarówno w oświadczeniu o odstąpieniu i przy odsyłaniu towaru, umieścić numer zamówienia – ułatwi nam to pracę.

Pamiętaj jednak, że w związku z odstąpieniem możesz ponieść pewne koszty. Zwrotu produktu dokonujesz na własny koszt, a w przypadku gdy będzie on zużyty w większym stopniu, niż było to potrzebne żeby zapoznać się z nim, to będziesz zobowiązany/a do zrekompensowania mi utraty jego wartości. I tutaj – nagły zwrot akcji! To, co opisaliśmy wyżej będzie miało zastosowanie do wszystkiego innego, oprócz naszego głównego produktu, czyli kawy. Jeśli jest ona sprzedawana ze względów zdrowotnych i higienicznych w zapieczętowanym opakowaniu, to wraz z otwarciem opakowania tracisz prawo do rezygnacji z zakupu. 

 

15. Jak mogę dokonać zmiany regulaminu?

Może zdarzyć się tak, że dokonamy zmiany regulaminu sklepu (np. gdy w końcu uznamy, że nasz prawnik przesadził z kreatywnością). Zrobimy to poprzez ogłoszenie na naszej stronie nowego brzmienia regulaminu oraz powiadomienia wszystkich klientów, którzy mają w sklepie konto. Po 15 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać – nie pogorszą one jednak w żaden sposób Twojej sytuacji, jeśli dokonałeś/aś zakupu wcześniej.

Jeśli masz w naszym sklepie konto i nie wyrażasz zgody na zmianę regulaminu, będziesz musiał/a je usunąć, przed wejściem w życie nowego regulaminu. W przeciwnym razie nowa treść regulaminu jest dla Ciebie wiążąca.

 

16. Co możesz zrobić, jeśli wystąpi między Tobą a nami jakiś spór?

Jeśli nasza kawa z podwyższoną zawartością kofeiny aż zanadto podniesie Ci ciśnienie albo też z innych przyczyn wydarzy się tak, że powstanie między Tobą a nami jakiś spór dotyczący dokonanych zakupów, tego regulaminu czy korzystania ze sklepu, to najpierw staramy się załatwić go w drodze negocjacji.

Jeśli negocjacje nie odniosą pozytywnego rezultatu, możesz oczywiście skorzystać z drogi sądowej, natomiast jest to tylko jeden z wariantów. Warto przemyśleć skorzystanie z zasadniczo tańszych i szybszych pozasądowych sposobów rozstrzygania takich sporów – np. z mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową albo ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej czy też z Ultima RATIO. Pierwszego Elektronicznego Sądu Polubownego przy Stowarzyszeniu Notariuszy Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie.

Musimy Cię też poinformować (bo „Unia każe”), że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). To interaktywna i wielojęzyczna strona internetowa z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Podobno nawet jakaś osoba kiedyś z niej skorzystała, ale to być może tylko plotki.

Możesz też skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów). 

 

17. Co jeszcze musisz wiedzieć?

Tak! Musisz koniecznie dowiedzieć się, jak prawidłowo parzyć Dobrą Kawę – informacje na ten temat znajdziesz tutaj.

A jeśli chodzi o sprawy prawne, to nic nie przychodzi nam do głowy. Jeśli jednak po przeczytaniu tego dokumentu, cokolwiek odnośnie warunków zakupu jest dla Ciebie niejasne, skontaktuj się z nami pomocą danych kontaktowych wskazanych w pkt. 2

 

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

- Adresat: KOZYRA BARTENDING DAMIAN KOZYRA, ul. Mostowa 38/1, 87-100 Toruń, info@poprostudobrakawa.pl

 

- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

 

- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

 

- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

 

- Adres konsumenta(-ów)

 

- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 

- Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl