
POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES
Po co jest ten dokument? Do kogo jest adresowany? Co w nim znajdziesz?
Nie będziemy ściemniać i pisać jakichś korporacyjnych sloganów o „prywatności, która jest priorytetem dla naszego młodego i dynamicznego zespołu”, bo wolimy zajmować się kawą, a nie bajkopisarstwem. Ten dokument jest tutaj, bo musi. Wymaga tego od nas prawo unijne (złowrogie RODO) oraz prawo krajowe (Prawo telekomunikacyjne). Zdajemy sobie sprawę, że rzadko kogo takie informacje interesują, jednak z myślą o tych, którzy jednak chcieliby się czegoś dowiedzieć, postanowiliśmy napisać ten dokument w nietypowy sposób, jak na dokumenty tworzone przez prawników – tj. taki, żeby dało się coś z niego zrozumieć. Wiemy, to zadziwiające.
Ten dokument będzie Ciebie dotyczył jeśli:
- dokonujesz zakupu w naszym sklepie,
- po prostu korzystasz ze strony naszego sklepu lub korespondujesz z nami za pośrednictwem e-maila.
Znajdziesz tu informacje o tym, do jakich Twoich danych możemy uzyskać dostęp, po co nam one, jak długo będziemy je trzymać, jakie masz w związku z tym uprawnienia. Dowiesz się także, o chodzi z tymi plikami cookies.
Kim jesteśmy i jak się z nami skontaktować?
Sklepem internetowym Dobra Kawa dostępnym pod adresem www.poprostudobrakawa.pl administruję ja, czyli Damian Kozyra. Prowadzę jednoosobową firmę KOZYRA BARTENDING DAMIAN KOZYRA, która wpisana jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej, a jej NIP to: 7742853322, a główne miejsce prowadzenia działalności to: Siecień 168, 09-413 Siecień.
Możesz skontaktować się z naszą firmą:
- pod adresem mailowym: info@poprostudobrakawa.pl,
- pod adresem korespondencyjnym: ul. Mostowa 38/1, 87-100 Toruń
Jakie dane osobowe przetwarzamy i po co?
Będziemy przetwarzać Twoje dane identyfikacyjne (imię i nazwisko, nazwa firmy, NIP), dane adresowe oraz dane kontaktowe takiej jak telefon i adres e-mail, a także dane dotyczące sposobu płatności jakich używasz (np. numer Twojego rachunku bankowego), a także dane o charakterze informatycznym (jak np. nr IP komputera), po których zasadniczo jednak nie będę w stanie zidentyfikować Cię jako konkretnej osoby).
Podstawowym celem przetwarzania danych jest realizacja zawartej umowy sprzedaży oraz umowy o prowadzenie konta (podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Przetwarzamy dane osobowe również w celu realizacji nałożonych prawem obowiązków – w szczególności chodzi tu o przepisy podatkowe i np. obowiązek wystawiania faktur, prowadzenia dokumentacji podatkowej itd. (podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Kolejnym celem przetwarzania jest realizacja naszych uzasadnionych interesów (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – i tak, wiemy że to brzmi jak totalny bełkot, ale prawo unijne wymusza na nas użycie takiego sformułowania. Tak po krótce – chodzi o takie sytuacje, kiedy przetwarzamy Twoje dane na inne potrzeby niż powyższe, ale w takich sytuacjach, gdzie zasadniczo powinneś/aś spodziewać się, że do tego dojdzie i nie ingeruje to jakoś specjalnie w Twoją prywatność.
W praktyce chodzi tu o:
- nasze działania marketingowe, takie jak wysyłka newslettera, czy używanie plików cookies do reklamy (tutaj jednak będziemy Cię zazwyczaj pytać o odrębną zgodę, na podstawie innych przepisów),
- zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego strony internetowej (np. gromadzimy i analizujemy tzw. logi serwera, żeby zapobiegać atakom hakerskim i oszustwom),
- prowadzenie korespondencji (np. żebyś mógł/mogła do nas napisać z zapytaniem i żebyśmy mogli na nie odpowiedzieć),
- dochodzenie i obrona przed roszczeniami (np. przechowujemy dane dot. wysyłek produktów, żeby móc wykazać to w razie złożenia reklamacji),
- realizację umów zawartych z innymi osobami (jeśli nie dokonujesz zakupu w imieniu własnym, tylko np. swojego pracodawcy i podajesz nam swoje dane kontaktowe, to używamy ich w celu realizacji umowy z Twoim pracodawcą).
Ogólnie nic strasznego, prawda?
Jak długo przetwarzam Twoje dane osobowe?
Twoje dane związane z realizacją zawartej umowy będziemy przechowywać do czasu przedawnienia wszelkich związanych z nią zobowiązań cywilnoprawnych i podatkowych (zazwyczaj jest do 5 lat od zakończenia roku, w którym skończyliśmy wykonywać umowę – tj. np. od dokonania sprzedaży lub zamknięcia konta w sklepie). Inne dane, jak np. związane z udzielaniem odpowiedzi na zapytania, będziemy przetwarzać przez nie dłuższy niż dwa lata od udzielenia odpowiedzi/ załatwienia sprawy lub innego zdarzenia, powodującego przetwarzanie danych.
Komu przekazuję Twoje dane?
Twoje dane zachowujemy tylko dla siebie, a inne firmy, osoby czy instytucje będą miały dostęp wyłącznie w celu realizacji umowy lub gdy przepisy prawa nakazują mi ich przekazanie. Będą to zatem m.in.:
- firma Dreamcommerce S.A. która świadczy dla nas usługę utrzymania sklepu internetowego na platformie Shoper,
- firmy zapewniające nam obsługę prawną i księgową,
- banki, operatorzy płatności (w tym Blue Media S.A.) oraz firmy pocztowe i kurierskie,
- organy skarbowe, sądy i inne urzędy.
Jednym słowem – obiecujemy, że nie dojdzie do sytuacji, żebyśmy mieli przekazać jakiejś zewnętrznej firmie Twoje dane np. po to, aby mogła oferować Ci swoje produkty np. nękając niechciany telefonami albo wysyłając spam. Słowo baristy.
Jakie masz prawa w związku z przetwarzaniem swoich danych osobowych?
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych (jak poprosisz o informację o tym, jakie Twoje dane przechowujemy, to ją dostaniesz),
- ich sprostowania swoich danych, jeśli są nieaktualne,
- usunięcia swoich danych lub ograniczenia ich przetwarzania (pamiętaj jednak, że nie są to prawa bezwzględne i musisz mieć do tego odpowiednią podstawę zawartą w art. 17 i 18 RODO – chodzi przede wszystkim o sytuację, gdy dane byłyby przetwarzane przez nas nielegalnie),
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych (podstawy takiego sprzeciwu znajdziesz w art. 21 RODO)
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych (lub innej zgody, do której stosuje się przepisy RODO – takiej jak zgoda na newsletter lub używanie plików cookies).
- przenoszenia swoich danych do innego administratora (chodzi tutaj o sytuacje, w których chciałbyś żebyśmy przekazali Twoje dane np. do innego sklepu z kawą, po przestajesz zamawiać u nas, a chcesz u nich i uznałeś/aś, że powinni mieć Twoją historię zamówień – generalnie podwójnie mało realne, ale w Brukseli kazali nam Cię o tym poinformować).
Zawsze, jeśli uważasz, że przetwarzając Twoje dane naruszamy prawo, możesz złożyć skargę do organu nadzorczego w sprawach danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pozostaje tylko jedno pytanie – po co? Przecież zawsze warto do nas napisać i wyjaśnić sprawę.
Co to są pliki cookies i po co ich używamy?
Pliki cookies (o wdzięczniejszej polskiej nazwie „ciasteczka”) to takie małe pliki tekstowe, zapisywane na Twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym, a następnie pobierane z nich podczas kolejnych wizyt w naszym serwisie. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na Twoim urządzeniu oraz unikalny numer. Zasadniczo używanie plików cookies nie prowadzi do zidentyfikowania Cię przez nas jako konkretnej osoby (tj. bardziej prowadzi do tego, że widzimy Cię jako „jakiegoś” użytkownika w statystykach, ale nie wiemy, że „Ty to Ty”).
Są takie pliki cookies, bez których strona po prostu nie będzie poprawnie działać – takie są zapisywane automatycznie. W odniesieniu do innego rodzaju plików cookies, wymagane jest wyrażenie przez Ciebie zgody. W naszym serwisie, możesz spotkać następujące rodzajów plików cookies:
- niezbędne - umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach sklepu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach sklepu
- funkcjonalne – ułatwiające korzystanie ze sklepu np. poprzez zapamiętanie Twoich preferencji użytkownika,
W najbliższej przyszłości, wraz z rozwojem serwisu pojawią się także:
- analityczne - pozwalają nam zbierać dane statystyczne nt. zachowań użytkowników m.in. mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie sklepu i skuteczniej go promować,
- reklamowe - reklamowe – pozwalają nam na wyświetlanie spersonalizowanych reklam w innych serwisach.
- o czym zamieścimy jednak bardziej rozbudowaną informację.
W Serwisie wykorzystywane są cookies sesyjne, ulegające skasowaniu po zamknięciu okna przeglądarki internetowej, jak i pliki cookies trwałe, zapisywane na określony czas w urządzeniach, za pośrednictwem których korzystasz z Serwisu.
Jak możesz zarządzać ustawieniami plików cookies?
Masz możliwość dokonywania ustawień dot. plików cookies za pośrednictwem ustawień swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz na stronach operatorów poszczególnych przeglądarek:
- Edge - https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4468242/microsoft-edge-browsing-data-and-privacy-microsoft-privacy
- Firefox - https://support.mozilla.org/pl/kb/W%C5%82%C4%85czanie%20i%20wy%C5%82%C4%85czanie%20obs%C5%82ugi%20ciasteczek
- Google Chrome/ Android - https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
- Opera - http://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html
- Safari - https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=pl_PL
- Safari (wersja iOS) - https://support.apple.com/pl-pl/HT201265